torsdag 2. september 2010

First day of school + the weekend

Foerste skoledaggg. hahah!!

Hei alle mine kjaere venner i Norge!!

Nå har skolen begynt for fullt her borte, noe som både er goey og kjipt. En del av meg liker rutinen ved å gå på skole, mens en annen del fortsatt er i feriemodus. Foerste skoledag, altså torsdag 2. september var utrolig forvirrende, men sykt bra! Jeg hadde ingen nerver for å begynne der, siden jeg allerede kjente hele fotball-laget + alle vennene til soeskene mine. Jeg har ingen klasser sammen med Lauren, Jackson eller Jordan, noe jeg synes er ganske bra, siden da kan jeg velge mine egne venner og stå på mine egne ben.
Litt vanskelig aa finne fram til hvor alle klassene var. Vi har fem minutter til å gå fra et klasserom til et annet mellom alle timene. Siden skolebygningen ikke er så utrolig stor, og gangene er ganske trange, blir det veldig mye excuse me, og bumping og dytting borti folk. Men folk er saa hjelpsomme her, saa det gaar veldig fint.

Art er et sykt lett fag, saa det blir en smule kjedelig. Men siden jeg har slaekk tegning og klipping + liming er det en god maate aa vaakne ordenlig opp paa. US History som er et fag jeg maa ta for aa faa aaret godkjent er bare goey, siden jeg digger historie. Laereren vaares heter mr. Wusterbart eller noe, og han er veldig flink og morsom. Han har en kul bart. Laererne her er ikke som laererne i Norge. Her er de paa et annet nivaa, de oppfoerer seg mere som kule voksne mennesker. Which i really like :) Geometry er vanskelig, siden det er saa vanskelige engelske ord som blir brukt. I den klassen er jeg + en annen jente til seniorer, mens de andre er sophomores/juniors. Tror jeg bytter til Algebra 2.
LUNCH
Lunsjen er kaotisk. Vi har to lunsjer, jeg er i lunsj nr. 1, siden det ikke er plass til alle samtidig. Lunsjnummeret mitt er 18871, ahhaha, som jeg maa trykke inn hver gang jeg skal ha noe i den trange, lille kafeteriaen med sikkert over 19436346 folk inni. Usunn mat.
Sociology er aa studere forskjellige grupper mennesker, noe som er fascinerende. Laereren vaares i det faget ligner paa en eldre Adam Sandler, og stemmen hans er helt lik. Hahha. Jeg digger den klassen, siden det er mange bra folk i den. English 10 virker som en veldig lett klasse, saa jeg kommer nok til aa bytte til litt vanskeligere, og det er bare smaa freshmen/sophomores der. Siste time er Choir. Jeg liker veldig godt aa synge, men jeg tror konserter og saan kanskje blir litt for mye i tillegg til fotballen. Ja, I LIKE MY SCHOOL. Go Big Steilly.

Lauren og jeg drar hjem klokken 2 etter skolen hver dag, for aa skifte til fotballtrening som starter klokken 3.





Disse bildene er fra da min kusine kom pa besoek forrige uke med hennes kjaereste fra Oregon. Vi dro til Seattle. China town + akvarium!!! haha :) i like them both so much!

Second day - Friday
A lot better than the first day. Eller det foeltes i alle fall sann ut. Jeg kjenner veldig mange paa skolen allerede. Jeg har allerede blitt skikkelig god venn med Mrs. Campbell, som hjelper folk med aa skrifte schedule, siden jeg byttet choir med creative food, og dagen etter geometry med algebra 2. Har vaert inne paa kontoret hennes 5 ganger...
Yah, etter fotballtrening dro Lauren og jeg for aa see paa min foerste football game ever, paa Steilacooms hjemmebane. Yey, school spirit FTW!!! People were all over the place, crazy, screaming and cheering. Det er noe av det sykeste jeg har vaert med paa. Det gav meg et skikkelig kick. Det er saann jeg savner i Norge. Cheerleaderne var skikkelig flinkeeee. Vi vant 60-0!!!! haha, det andre laget var ikke spesielt gode. Touchdowwwnn. Maskotten våres er Sentinels, noe som betyr en oppdagelsesreiser eller noe sånn. Jeg måtte få folk til å forklare meg reglene i football, fordi spillet ser for det meste bare ut som folk som loeper med en ball og hopper oppå hverandre. Men det er faktisk en mening med spillet after all, og jeg tror jeg forstår det nå! Eller i alle fall bedre.. ahhahah

Birgitte (my dearest cousin), Anthony (her beloved), and I at the Leech's houseee.

Long weekend, labour day
Okey, I just gotta tell you that I looooved this weekend so much. Familien min har et Beach hus oppe ved the Hoodcanal. Der har også deres naere slektninger hytter rett ved siden av. Det er så koselig der!!! Oh my gosshhh. Utsikt rett ut mot vannet, båt, krabbefisking, kamskjell-plukking, jetski, waterski, tubing (im da boss!!!), solnedgang, kortspilling, volleyball, frisbee, big football game on TV, singing/guitar playing around a big bon fire, s'mores and hot-dogs, stor morsom familie, og ikke minst: A LOT OF FOOODDDDD!!!!!!!!!!! Serrioest, så utrolig mye mat, men det var også såååå godt. Jeg smakte oisters og clams (skjell) for foerste gang i mitt liv!! Det så helt forferdelig ut, men hallo hvor godt det var! Selvfoelgelig kokt med smoer (noe amerikanerne er VELDIG glad i) haha. Vi var at the cabin fra loerdag til mandag, siden mandag var labour day.

Ellers denne uken, så bestod tirsdagen av å komme 2 min forsent på skolen (Lauren er elending til å parkere), trening, lekser og soving. Det er alt jeg rekker på en dag, no resting for me :( ...
I går kom jeg også 2 min forsent. Etter skolen dro John, Jaks, Jordan, Lauren og jeg for å handle bursdagsgave til Brenda. 45 år!! Vi kjoepte en gull-klokke, en sykt smart kaffemaskin og kake. Vi spiste ute på BJ's. Saiko god mat. Posjonene er så store at jeg ikke kan spise halve engang...
I dag bulket Lauren en annen jente på laget mitt sin bil da vi skulle parkere. Jeg kom forsent... Yeyahh, hahah. Ellers hadde vi brannoevelse, og lunsjen satt jeg med morsomme mennesker. Trening + foreldremoete. Da vi kom hjem var hele huset, hagen og basketballbanen fylt opp av football players. De drar på team-dinners hos forskjellige folk for å spise opp all maten de har i huset. hahahhah. GOEYY. Da alle hadde dratt åpnet Brenda alle gavene, begynte å gråte over de fine kortene, og vi spiste kaaaakeee.

Nå er klokken alllllllt for mye. Jeg har en super BUSY dag i morgen, og da mener jeg busy. Det er color day, which means that everyone have to wear the school colors. Jeg skal vise dere et bilde senere hvordan jeg ser ut. Det er også picture day hvor vi skal ta yearbook pictures. Gotta look good.... Og så er det min foerste soccer game rett etter skolen. Min ball buddy er Lexi, noe som betyr at jeg skal gi henne godteri og brus foer kampen!! CUTE. Rett etter kamp er det BACK TO SCHOOL DANCE på skolen, og etter det skal Lauren og jeg finne på noe sprell!!!
GOOD NIGHTTT

Im sorry for lite blogging i det siste.I Absolutely have NO TIME AT ALL. Enten facebook, skyping eller blogging på meg. Please be patient. Og snart kommer mine innlegg til å bestå av maaange flere bilder. I PROMISEE.

Love you all, Savner dere!!!!! Mamma og pappa, jeg savner dere!! Gratulerer med 21 års bryllupsdag!!!!!! JEG ER STOLT AV DERE <3 LOVE YOUUUU

5 kommentarer:

ane sa...

Jippeeee blogginnlegg!! Høres ut som du er pretty busy ja!

Skolen høres superfun ut, du koser deg sikkert insane!!!!! WOO!!!

Stå på videre, min gamle ulk. KJØYR PÅ!!!! love you FOREVER!!!! besta

Irmelin sa...

heyheyhey!! digg :) liker at du har det bra, men husk å slappe av, da, er du snill!!

Camilla sa noe koselig om deg på fredag, forresten. Noe sånt som: "Ja, hun blonde lille jenta som har vært med deg på fila noen ganger.. hun er skikkelig søøt!!!!" Også sa jeg at jeg digga deg fordi du elsker mennesker, og er en så god omsorgsperson. Hun bare: "JA! Og man det ser det skikkelig godt på henne!! Så bra utstråling liksom" :)

hehe, love yoou!!

Märtha Elise sa...

Hey Elisabeth, lenge siden ;) hehe

Godt å lese at du har det bra, ville bare kommentere å si, syns du skal fortsette med "Choir" fordi du er så sabla dyktig til å synge..

Savner deg å håper alt er bra med deg, stooor klem fra Märtha <3

Anonym sa...

Wow! Høres ut som du har kost deg masse :-) Lykke til videre! Hilsen en annen utvekslingsstudent.

Irmelin sa...

NÅ har det gått for lang tid... jeg trenger å høre hvordan du har det!!