lørdag 27. november 2010

Thanksgiving, Bowling & Black Friday

Thanksgiving, 25. november

Det er en nasjonal festival hvor hele familien kommer sammen for å spise. Først så spiser man masse, og så spiser man enda mer og til slutt dessert. Historisk sett var det en dag hvor Plymouth kolonistene spiste et stort høsttakkefest-måltid med indianerne der og stifte fred med dem. "And later we killed them," som min vertsbror Jordan sa.
Jeg er takknemlig for vennene mine i Norge, familien min i Norge, familien min her og de nye vennene mine her! THANK YOU so much for being a part of my life!! :) I love you all so much, and I thank God for you.









Før vi spiste samlet alle seg rundt maten på kjøkkenet, og vi holdt hender og takket Gud for all the blessings the family had through the year. Garret ble kvitt kreft, Grandma ble frisk, Jordans finger ble bra, selvom han mistet en del av den - det kunne gått mye værre da han ble truffet av vann scooteren. Onkel Stan nevnte også at de var takknemlige for at jeg var der og feiret sammen med dem. Skikkelig rørende!!! Og så sang vi en sang, og avsluttet med Hooray x3! Noen gråt også..




Cousins Claire and Drew.

Jeg spiste faktisk ikke så mye, men jeg prøvde alt. Corn-pie, stuffing, mashed potatoes, gravy, turkey og spinach salad! Sykt digg :) Lauren, Claire og jeg dro for å kjøpe filmen "Elf" som er familietradisjon. De ser den hver eneste Thanksgiving. Vi dro til Walmart, Albertsons, Fred Meyer, og andre steder før vi heldigvis fant den på Blockbuster. Hooray! Veldig morsom julefilm som anbefales for de som ikke har sett den.

Da alle var trøtte dro vi på Bowling for å kvikke oss opp litt!

Yes, min vertsmor inviterte Jordan med på Bowling. haha





A good way to end the night, aaaand the next morning aaand the next day isss SHOPPING for alle penga!!!!!



Black Friday! Lauren og jeg stod opp kl.4 for å dra på shopping kl.5 sammen med kusine Claire. Det vi ikke visste var at mallen åpna kl. 12, så vi satt å venta i bilen fra 4.45 til klokka 5, så plutselig så vi at det var skikkelig mange folk inne å gikk der. lol. Alt skulle visstnok være på salg. Men det var faktisk ikke så mye salg som jeg hadde tenkt det skulle være. Uansett.. jeg fikk i alle fall kjøpt noen julegaver!!! og litt klær til meg selv. I fjord var det noen som døde på Wallmart, pga. crazy moms som fighter over de beste tilbudene. RART! Welcome to America, baby! Jeg er ikke ferdig med julegavene enda da... Vi shoppet til kl. 2 neste dag, og endte det hele med lunch på Cafe Bistro at Nordstöms. Yummy! Vi dro så til Best Buy, og deretter HOME TO SLEEP!!! Jeg har aldri vært så takknemlig for senga mi noen gang. Etter over 10 timer med shopping rett fra Thanksgiving middag og bowling, er senga det beste stedet å være for de neste 14 timene. Haha, ja jeg sov i 14 timer, og varlys våken kl. 7, lørdag morgen.

I dag skal jeg få tak i ski gear, do homework, and fix christmas presents!!
Tomorrow = Skiing at Chrystal Mountain with da family/friends!!!! STOKED :)

Håper du det bra hjemme i Norge! Savner deg!!!
Btw, adressen min her er: 1311 Starling Street, Steilacoom, 98388 WASHINGTON. Bare sånn hint, hint, (norsk melkesjokolade..... :D )

3 kommentarer:

Irmelin sa...

.. jeg elsker å lese det du skriver! og se bildene. Du er så bra. :) Og det er fint å bli oppdatert! Vi trenger mer skype-tid, skjønner jeg :)

ane sa...

aahhh, foood!!! yummss

life's gooddddd!!!! yehooo

savner deg sånn!!!!!!!!! :(:(:( love you forever bestifriend <3

(haha, crazy utropstegn)

Live (snart i Swaziland) sa...

Elisabeth! Ser ut som at det går bra med den herlige gledessprederen, det er bra! :) Forsett å kose deg masse, nyt hver eneste dag. Så heldige de er som har deg boende hos seg, blir aldri dårlig stemning da.

Vi snakkes!! Og HA EN HERLIG førjulstid (og jul da, når den tid kommer)!!