søndag 5. desember 2010

Tredje og fjerde desember 2010

Fredag
Mari kom på besøk til meg etter skolen i dag. Jordan og jeg kjørte for å hente henne på Lakewood buss-stasjon. Mari stod helt alene i kulden stakkars, siden hun måtte vente fordi vi dro til feil buss-stasjon først. Bussen her i Washington koster bare 75 cent. Haha. På vei hjem snakket Mari og jeg om alt mulig, blanding av Norsk og Engelsk. Vi var skikkelig over-gira!!!! Gøyyy!! Vi dro hjem til Jordans besteforeldre for å låne kardemomme og perlesukker til bakingen hos Live i morgen. Vi ble der en time og pratet med besteforeldrene hans om alt mulig. Det endte opp med at vi fikk med oss hjemmelaget syltetøy hjem. De er så nydelige mennesker! Mari ble helt sjokka siden syltetøyet smakte akkurat som mormoren hennes i Norge sitt syltetøy. Etter at vi hadde takket for oss dro vi hjem til meg og lagde koselig middag, etterfulgt med piano og gitarspilling og sang. Woooow, det var helt amazing! Jeg ble så glad av å snakke norsk og synge sammen med Mari.
Etter alle hadde lagt seg lagde vi te og spiste sjokolade og snakket sammen i senga mi til klokka fire før vi la oss. Sååååå koselig!!

Vi hadde en fantastisk tid sammen.




Lørdag
Disse bildene sier mer enn tusen ord. Mari og jeg dro til Live som bor bare fem minutter unna meg klokken 2 etter at vi hadde bakt berlinerkranse-deig. Alle de norske utvekslingsstudentene i området her er jo nødt til å samles til jul når vi ikke har familien våres her!
Dagen bestod av norsk-mat-baking og spising. Herlige nordmenn, norskprating, norske julesanger og the Notebook, og overnatting.
Vi spiste risengrynsgrøt, lagde vafler, lefser, pepperkaker, sandkaker og berlinerkranser. Yummyyy! Mari, Live, Mari, Birgitte, Karoline og meg!!!

























TUSEN TAKK FOR EN HERLIG HELG!!

5 kommentarer:

Live sa...

Haha, jeg elsket julekakebaking/matlaging-dagen vår! Og så går vi rundt om en eneste busk, det kommer jeg aldri til å glemme! takk for besøk! :)

Mari sa...

ÅÅ Elisabeth! Det var så utrolig fantastisk gøy, jeg kan ikke beskrive det! Du er helt fantastisk, jeg er så takknemlig for å ha deg!! Det er sykt hvordan vi ble kjent og hvor like vi er!! Jeg elsker det! Du er et utrolig stort forbilde til meg, jeg håper du skjønner det! Jeg er så glad jeg fikk være med deg sist helg, det var et minne jeg ikke kommer til å glemme!!

Irmelin sa...

Good good! God bless you!

lene sa...

Ja, jeg fikk også den :)
Snille piker, vet du. hehe.
Jeg digger bildene fra den norske kvelden deres. Vakre jenter <3

Du må kose deg masse videre i jula. KLEM

lene sa...

sv: Jaaa, den gir saa mening med hvordan vi oppforer oss! haha

Jeg har det veldig bra! Det er saa deilig aa kjenne seg helt frisk igjen :D
Hvordan gaar det med deg?? <3