fredag 11. juni 2010

Still waiting...

Jeg har ikke valgt statsgaranti eller region for mitt utvekslingsstudentår. Jeg står åpen for alt. Litt skummelt, men også litt digg. Faktisk så er jeg ikke redd for å komme til Alaska, siden jeg vet det er mange bra mennesker der. Selvfølgelig håper jeg på å komme til en av de varme sørstatene eller deilige California, men som sagt er det mennesker som teller mest. Jeg venter fortsatt på vertsfamilie, slik som alle andre!! Det tar så lang tid.

Her er noen av grunnene for at jeg drar over dammen;

- Jeg ønsker å lære om den åpne, hospitable Amerikanske kulturen.
- Jeg vil lære engelsk flytende. Drømme på engelsk. Tenke på engelsk.
- Jeg har lyst til å oppleve High School spiriten, prom, graduation, etc. (haha)
- Jeg vil møte utfordringer som jeg kan mestre, og dermed vokse å bli mer selvstendig
- Jeg håper på å skape nye relasjoner
- Bli mer takknemlig for at jeg bor i vakre Norge.
- Jeg slipper janteloven!!!
- Jeg skal bli stooooor!! (voksen, independent, frimodig og tøff)
- I wanna see the world, jeg er eventyrlysten

Som alle andre kommende utvekslingsstudenter så har jeg også noen moments hvor jeg stopper opp for å tenke over hva jeg egentlig har tenkt til å begi meg ut på. Er det den rette avgjørelsen? Jeg kommer til å gå glipp av mye bra som skjer i Norge. Hva driver jeg med? Kanskje...
.. vennene mine ikke vil kjenne meg igjen (lol)
.. jeg reiser fra mine beste venner og familie :(
.. jeg går glipp av broren min sin konfirmasjon
.. jeg kan risikere å bli feit!!
.. mamma kan ikke trøste meg
.. folk kan tro jeg har blitt selvsentrert/innbilsk og overfladisk (du vet, amerikanere tror de er best i alt)
.. jeg går faktisk glipp av ti måneder i mitt kjære fedreland (så patriotisk jeg høres ut!)

Meeeen, after all. Ti måneder går fort + at disse drøftingsspørsmålene vipper opp mot for-argumentene. Den amerikanske drømmen min fra begynnelsen av 8. klasse is soon to begin! I'm leaving!

3 kommentarer:

Ane sa...

Det kommer til å bli så gøy for deg!! Tenk på alle menneskene du kommer til å bli kjent med og alt du får oppleve :D

Vet du gruer deg til å dra fra alle her, men ikke fortvil! haha :D jeg tror ikke noen kommer til å forandre seg så mye, det kommer hvertfall ikke jeg til å gjøre! :)

<3 <3 <3

Elisabeth sa...

Ane da!!! Jeg gruer meg så syyykt til å reise fra deg :(:( det er det tristeste med hele greia! Men jeg er så glad for at du er her når jeg kommer tilbake.
Jeg håper vi forandrer oss mye begge to - til det positive :D

Jeg er så glad i deg <3

Mari sa...

Bra innlegg! :) Du har virkelig grunner for å reise. Liker spessielt janteloven!! Åh som jeg gleder meg til å slippe den. Å oppleve gjestfrie og åpne amerikanere som stopper på gata og vil snakke med deg. selv om du er en total fremmed. det er ikke typisk norsk. hehe. jeg gleder meg til å bli selvstendig og frimodig. Det blir deilig! Å snakke engelsk uten å tenke meg om blir også fantastisk. Har du fått vite noe om familie eller noe sånt da? :)