torsdag 15. juli 2010

Ambassaden

De fine vertssøskene mine:


I går da jeg var på den Amerikanske ambassaden skjedde det noe spesielt. Jeg stod opp klokka 06.30 for å ta toget inn til Oslo. Jeg gikk gjennom Karl Johan som nettopp hadde våknet, og folk hadde ikke en gang åpnet butikkene sine. Da jeg nærmet meg den svarte, skumle ambassaden med mange politibiler og folk rundt seg, visste jeg ikke hvordan jeg skulle komme meg inn, så jeg bare stod der å hang litt. Men så kom det en koselig jente fra vestlandet som også skulle være utvekslingsstudent som fant inngangen med meg. Jeg stod først i køen, og da jeg var kommet inn i ambassaden betalte jeg for visumet og så sjekket de papirene mine. Hun dama som gjorde det sa at jeg måtte gi en av konvoluttene mine til en av vaktene, mens jeg tok på frimerkene. Merkelig, men jeg gjorde det, og da trodde jeg at jeg var ferdig, så jeg bare gikk ut fra ambassaden igjen. Hele greia tok sikkert to minutter.


Etter det gikk jeg gjennom en fortsatt uåpnet Karl Johan, og satte meg på toget til Ski. Da jeg var nesten fremme, ringer ambassaden meg, og sier: "Hvor ble det av deg?? Du må ha et intervju hvis du vil ha et visum!!" Haha, er det mulig? Jeg trodde jeg var ferdig! Jeg hoppet av på første stasjon, og ventet på at et annet tog til Oslo skulle komme. Jeg småjogget gjennom Karl Johan igjen, fordi jeg ikke visste når det stengte. Da jeg var fremme følte jeg meg skikkelig DUUUUUMMMMM! haha. Fra å være først i køen, til å bli den siste.... Men det gikk bra, de tok bare å scannet fingeravtrykkene mine, og spurte meg tre spørsmål. Hvorfor jeg ville til USA, om jeg hadde vært der før, og om jeg hadde vært i fengsel.

Jeg pratet med en søt jente som heter Hege (fra Sørlandet, også utvekslingsstudent) der, og jeg endte opp med å se på slottet sammen med henne som en og annen turist. Haha, og så letet vi Oslo rundt etter EF-kontoret og gikk en tur på Zara.
Selvom det var en skikkelig stressende dag, endte jeg opp med å bli kjent med to nye jenter. Og ikke nok med det, jeg var hjemme til og med før mine to goooode venner, Henriette og Ane hadde fått tid til å stå opp.

10 kommentarer:

Unknown sa...

Bra jobba!! ...men vi kommer jo til å savne deg masse her da!!!

Unknown sa...

Forresten Marte Marie her... Så at jeg ble lagt inn som Eva Melbye... (mammaen min :) )

Mari sa...

//Ja jeg veet!!

Okei, det er jo helt sinnsykt! Så deilig å vite den historien! At du er valgt fordi Gud ville ha deg der! Åh så gøy! Du kommer til å ha det så sinnsykt bra, wow! Selv om ikke jeg har en sånn historie, vet jeg at det er Guds plan at jeg skal dit. Åh, digg!

Ja jeg må finnne ut det. Jeg får ikke resten av infoen på en uke eller noe, jeg skjønner ikke hvorfor det skal ta så tid. Men uansett, jeg sier det til deg med en gang jeg vet noe! Vi kommer så sykt til å møtes, det gleder jeg meg til! Åååh, wow. Dette blir gøY! tusen takk, du virker fantastisk du også! :D

SInnsykt søte vertssøsken du har!!WOw, du kommer til å ha det SÅ BRA!! Det er så sykt mening!!

SimenGrinden sa...

Ja, Skjærgårds er bra! Så bra du er fornøyd med familien din, den ser kjempe hyggelig ut! Jeg venter fortsatt i spenning, jeg da...

Lene sa...

sv: Samme her! Tror jeg kommer til å spille fotball, fordi det er det eneste jeg får til. haha, så vil jeg prøve noen nytt også da :) Det virker utrolig gøy å synge i kor.

Takk, i like måte! Håper du får det beste året i ditt liv hittil <3

Kristine Dolonen sa...

Høres ut som en kjempebra familie! Det blir spennende å følge bloggen din, Elisabeth :D

SimenGrinden sa...

SV: Hei! Jeg bruker banken DnB NOR. Jeg dro sammen med pappa til banken og forklarte at jeg trengte kort pluss konto som foreldrene mine og meg selv hadde tilgang til. De ville ikke gi meg vanlig visa, men hadde et tilbud med visa electron. Jeg tror avtalen het INTRO eller no.. ;) Vi er forresten kunder hos DnB NOR fra før av (Men om det har noe og si vet jeg ikke) .. Håper dette var svar nok! Ellers spør gjerne igjen! ;)

ragnhild sa...

SV: Hehe, det er bra! Masse lykke til til deg og :)

Nora sa...

SV: Så gøy :) Lykke til du også!

Men hva heter områderepresentanten din? :) kanskje speak og aspect bruker samme underorganisasjon i USA :)

Nora sa...

SV: Donita er regionsrepresentanten min :) men områderepresentanten min heter Jodi Moore.