søndag 11. juli 2010

The State of Washington



Dette er staten jeg skal bo i. Jeg tror jeg nok må bli en twilight fan, siden det er i denne staten filmene filmes, og der hvor "vampyrene" bor... haha.

Klimaet er litt varmere enn i Norge, siden de ligger litt lenger mot sør. Nå på sommeren er det rundt 30-40 grader. Det snør ikke så veldig mye i Washington om vinteren, bare oppe i fjellene. Meeeen det er en stat med masse regn.





Washinton er plassert øverst i venstre hjørne, noe som betyr at jeg kan dra opp til Canada eller Oregon på ferie eller for å besøke min kusine i California!!




Jeg bor omtrent en time unna Seattle, hvor vertsøsteren min, Lauren sa vi skulle dra å shoppe. Hun er like gammel som meg og har sin egen bil!






Disse jentene kommer jeg til å savne noe helt forferdelig........











Det er så fin natur i Washington! Minner meg litt om Norge.





Dette er den ultra-amerikanske familien jeg har fått. Kunne ikke bedt om en bedre en :D


For to dager siden spontanringte jeg vertssøsteren min kl. 2 på natta med pappa sin mobil for første gang! Det var en helt spesiell opplevelse. Fikk skikkelig kick av det. Hun hadde gitt meg nummeret sitt litt tidligere samme dag, så jeg bare bestemte meg for å gjøre det. Jeg hadde ikke hørt stemmen til noen i familien før nå. Jeg bare: du høres så AMERIKANSK ut!!! haha

"Hallo." "Hallo?" "Who is this?" "Um, this is Lauren..." "Ahhh, HI!!! Lauren....." Sånn startet den timelange samtalen. Det var veldig lett å prate med henne, og hun hadde utrooolig mye nytt å fortelle meg.




Jeg fant noen rare lover og regler for Washington som du kanskje har lyst til å lese:









- No person may walk about in public if he or she has the common cold.
- Destroying a beer cask or bottle of another is illegal.
- It is illegal to paint polka dots on the American flag.
- It is illegal to pretend that one’s parents are rich.
- People may not buy a mattress on Sunday.
- All lollipops are banned.
- One may not spit on a bus.
- X-rays may not be used to fit shoes.
- You cannot buy meat of any kind on Sunday.
- You may not shuck peanuts on the street.
- You are not allowed to breastfeed in public. Det var også mange andre teite lover..

10 kommentarer:

frode moen sa...

hahaha XD Tviler ikke at du fikk kick av og ringe dem, nå du fikk det av og legge dem til på face :D :D

Mari sa...

JEG FÅR HELT SJOKK NÅ!!!!!!!!!!!!!!!!! TULLER DU!!!!! JEG HAR OGSÅ FÅTT FAMILIE I WASHINGTON!!! Sinnsykt gøy!! Åh, jeg er så sinnsykt glad for at jeg kom dit, kunne ikke kommet bedre! SYKT GØY AT DU OGSÅ SKAL! Jeg bor 20 min unna seattle downtown! På ett sted som heter shoreline. Skolen heter shorecrest. Hvilken skole skal du på!? Jeg har ikke sett familien eller snakket med den, det tar visst to uker til sa aspect :S skjønner ikke hvorfor det. men såå gøy at du også skal!

Mari sa...

JEG FÅR HELT SJOKK NÅ!!!!!!!!!!!!!!!!! TULLER DU!!!!! JEG HAR OGSÅ FÅTT FAMILIE I WASHINGTON!!! Sinnsykt gøy!! Åh, jeg er så sinnsykt glad for at jeg kom dit, kunne ikke kommet bedre! SYKT GØY AT DU OGSÅ SKAL! Jeg bor 20 min unna seattle downtown! På ett sted som heter shoreline. Skolen heter shorecrest. Hvilken skole skal du på!? Jeg har ikke sett familien eller snakket med den, det tar visst to uker til sa aspect :S skjønner ikke hvorfor det. men såå gøy at du også skal!

Anne sa...

Gratulerer :-D

www.anneinamerica.blogg.no
Vi kan linke hverandre :-)?
Har lyst å lese andre sine blogger også! Skal til nabostaten, Idaho :-)

Ragnhild Larsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ragnhild Larsen sa...

Oi, så stilig :D Hvor i Washington skal du?? Jeg skal nemmelig til Oregon, men heeelt på grensa til Washington, til en plass som heter The Dalles! Anywhere close? Linker deg, håper du linker tilbake :DD

Ragnhild Larsen sa...

SV: Thanks! :D Stilig! Ja, det hadde vært kjempegøy å møttes! Du må si ifra hvis du skal til Oregon!! :)

Heidi sa...

- It is illegal to paint polka dots on the American flag. Hahahaha jeg dør x) .. men skal også reise til USA :D

www.usaheidi2010.blogg.no

Mari sa...

//Tusen tusen takk! Wow, så hyggelig! Vi skal ta Washington med storm! Jeg har lyst til å møte deg i Seattle eller noe! :D

Mari sa...

Lag noen nye innlegg!!! jeg vil høre meeer!! :D :D